İÇ KONTROL
- İç Kontrol Nedir?
- İç Kontrol Standartları
- Birim Iç Değerlendirme Raporu
- Danışma Kurulu
- Faaliyet Raporları
- Görev Tanımları
- Hassas Görevler
- Hizmet Standartları
- İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar
- İç ve Dış Paydaşlar
- İş Akış Şemaları
- Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri
- Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
- Komisyonlar
- Koordinatörlükler
- Memnuniyet Anketleri
- Öz/Akran Değerlendirme Raporları
- Planlar
- Politikalar
- Prosedürler
- Prosesler
- Risk Analizi
- Kalite Koordinatörlüğü
İç Kontrol Nedir?
İç Kontrol |
İç kontrol kurumdaki yönetici ve personelin yaptıkları işin kontrolünü ellerinde bulundurmaları için kullanılan bir yöntemdir. İç kontrol varmak istediğimiz hedeften sapmadan ilerlememizle ve bu amaçla yapılan faaliyetlerde ne kadar “kontrol” sahibi olduğumuzla ilgilidir. |
Neden İç Kontrol? |
|
İç Kontrol Standartları
İç Kontrolün Tanımı
Kamu malî yönetiminin bir unsuru olarak iç kontrol, kamu idarelerinin malî işlem ve faaliyetlerine ilişkin tüm gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin amacına ve mevzuatına uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için uygulanan malî yönetim, harcama öncesi kontrol ile harcama sonrası iç denetim faaliyetleridir.
İç Kontrolün Amacı
- Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini,
- Kamu idarelerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini,
- Her türlü malî karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini
- Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini,
- İç kontrol faaliyetlerinin nesnel risk yönetim analizlerine göre belirlenmiş en riskli alanlar üzerinde yoğunlaşmasını sağlamaktır.
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na buradan ulaşabilirsiniz.
Birim Iç Değerlendirme Raporu
Danışma Kurulu
Faaliyet Raporları
Görev Tanımları
Merkez Müdürü
Müdür, Üniversite içerisinde coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama konularında çalışan görevli öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi biten Müdür tekrar görevlendirilebilir. Müdür, Rektöre karşı sorumludur. Müdür kendisine yardımcı olmak üzere Üniversite öğretim elemanları arasından en fazla 2 kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Rektörün onayına sunar. Müdür, görevi başında bulunmadığı zaman belirlediği müdür yardımcısı kendisine vekalet eder. Müdürün görevi başında bulunmama süresi altı ayı aştığı takdirde yeni Müdür görevlendirilir. Müdür yardımcılarının görevi, Müdürün görev süresinin bitmesiyle sona erer.
Müdürün görevleri:
a) Merkezi temsil etmek ve Merkezin faaliyetlerini amaçlarına uygun olarak yürütmek.
b) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, toplantı gündemlerini hazırlamak ve Yönetim Kuruluna başkanlık etmek.
c) Yönetim Kurulu kararlarını bu Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde uygulamak.
ç) Merkezin idari işlerini yürütmek.
d) Merkez bünyesinde oluşturulan çalışma gruplarının faaliyetlerini düzenlemek, yürütmek ve denetlemek.
e) Yurt içi ve yurt dışındaki ilgili merkez ve kuruluşlarla iş birliği yaparak Merkezin amaçlarına uygun proje ve karşılıklı yardımı gerçekleştirmek.
f) Merkezin yıllık faaliyet raporunu Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektörlüğe sunmak.
Yönetim Kurulu
Yönetim Kurulu, Müdür ve müdür yardımcıları ile Merkezin çalışma alanı ile ilgili öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilen üç kişi olmak üzere toplam altı üyeden oluşur. Süresi dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir. Süresi dolmadan herhangi bir nedenle Yönetim Kurulu üyeliğinden ayrılan üyenin yerine, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yenisi görevlendirilir. Yönetim Kurulu, üyelerinin sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Yönetim Kurulunun görevleri
a) Merkezin çalışma programını hazırlamak ve yürütmek.
b) Merkezin yönetimi ve çalışmaları ile ilgili kararlar almak, gerektiğinde Merkezin bünyesinde çalışma grupları kurmak ve bu gruplarda
görevlendirilecek adaylar ile ilgili Müdürün önerilerini incelemek, karara bağlamak.
c) Mevcut imkânlara göre araştırma ve uygulama alanları konusunda karar almak.
ç) Merkezin yıllık faaliyet raporunu değerlendirmek.
d) Merkezin uzun vadeli bilimsel ve idari plan ve programlarını hazırlamak.
Hassas Görevler
Hizmet Standartları
İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar
İç Dış Paydaşlar
PAYDAŞ ADI İÇ ve DIŞ PAYDAŞLAR
Prof. Dr. Ferhat KARA (Orman Fakültesi) İç Paydaş
Dr. Öğr. Üyesi Ferhat ULU (Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi) İç Paydaş
Dr. Öğr. Üyesi Hakan AYDOĞAN (Fen Bilimleri Enstitüsü) İç Paydaş
Kastamonu Orman Bölge Müdürlüğü Dış Paydaş
İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü Dış Paydaş
ESRI Türkiye Dış Paydaş
Prof. Dr. Ferhat KARA (Orman Fakültesi) İç Paydaş
Dr. Öğr. Üyesi Ferhat ULU (Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi) İç Paydaş
Dr. Öğr. Üyesi Hakan AYDOĞAN (Fen Bilimleri Enstitüsü) İç Paydaş
Kastamonu Orman Bölge Müdürlüğü Dış Paydaş
İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü Dış Paydaş
ESRI Türkiye Dış Paydaş
İş Akış Şemaları
Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
Komisyonlar
BİRİM KALİTE KOMİSYONU
BAŞKAN DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE AKTÜRK
ÜYE DR. ÖĞR. ÜYESİ ALPER BULUT
ÜYE DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZTÜRK ÖZDEMİR KANAT
BAŞKAN DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE AKTÜRK
ÜYE DR. ÖĞR. ÜYESİ ALPER BULUT
ÜYE DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZTÜRK ÖZDEMİR KANAT